ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و ایام نوروز

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1403/01/04
ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و ایام نوروز

ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و ایام نوروز

جشن نوروز یکی از کهن ترین و باستانی ترین جشن های ایران زمین است. ایام نوروز برای ایرانیان معنا و مفهومی متفاوت از سایر جشن ها دارد. به طور کلی تغییر فصل و وارد شدن به فصل بهار می تواند حس و حالی متفاوت را در انسان ها به وجود بیاورد. اکنون تصور کنید چنین حس و حالی با جشنی کهن و باستانی ترکیب شده باشد. در چنین حالتی است که افراد می توانند فضایی متفاوت را تجربه کنند. ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی نیز ایام نوروز را در کنار دوستان و خانواده های خود جشن می گیرند. بسیاری از ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران به محض فرا رسیدن ایام نوروز به نزد خانواده خود بازگشته تا این جشن بزرگ را در کنار آنها جشن بگیرند. آنها از چند روز مانده به ایام نوروز برای فرا رسیدن این دوران لحظه شماری می کنند و به محض وارد شدن به تعطیلات نوروز از خوابگاه خارج شده و به شهرهای محل زندگی خانواده خود باز می گردند. تعطیلات نوروز یکی از شیرین ترین تعطیلات برای بسیاری از افراد از جمله ساکنین خوابگاه دخترانه می باشد. چرا که در این دوران همزمان با تعطیل شدن ادارات و دانشگاه ها و مدارس، طبیعت آغوش خود را برای انسان های عاشق طبیعت باز می کند. گشت و گذار در ایام نوروز افراد را به وجد آورده و خستگی یکسال تلاش و کوشش را از بدن همه افراد از جمله ساکنین خوابگاه دخترانه تهران خارج می کند. ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران تعطیلات را در این روزها غنیمت شمرده و از آن رای تجدید قوا برای زمانی که به خوابگاه بر می گردند استفاده می کنند. کمتر پیش می آید که ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران در ایام نوروز در خوابگاه بمانند. با این وجود هستند افرادی که این دوران را در خوابگاه می گذرانند.

خوابگاه دخترانه تهران

برخی از ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران دانشجوی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) بوده و به دلیل کار کردن بر روی پروژه های تحقیقاتی خود مجبور می شوند در ایام نوروز نیز در خوابگاه دخترانه حضور داشته باشند. یکی دیگر از دلایل ماندن برخی از افراد در ایام نوروز در خوابگاه دخترانه، تحصیل کردن در رشته هایی نظیر پزشکی و رشته های پیراپزشکی است. این افراد به دلیل اینکه در بیمارستان ها و درمانگاه ها به صورت شیفتی کار می کنند، نمی توانند کل ایام نوروز را در تعطیلات باشند. از دلایل دیگر تعطیل نشدن خوابگاه دخترانه تهران در ایام نوروز، شاغل بودن برخی از ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران است. برخی از ساکنین خوابگاه دخترانه شاغل بوده و در مراکز مختلف دولتی و غیر دولتی شاغل هستند. این افراد ممکن است حتی در ایام نوروز هم مجبور به حاضر شدن در محل کار خود باشند به همین دلیل در خوابگاه دخترانه می مانند. دسته ای دیگر از کسانی که در ایام نوروز در خوابگاه دخترانه تهران هستند، دانشجویان خارجی هستند که از دیگر کشورها برای ادامه تحصیل به ایران می آیند. این افراد از آنجایی که باید مسافتی طولانی را برای برگشتن به خانه خود طی کنند معمولا ترجیح می دهند ایام نوروز را در خوابگاه دخترانه مانده و تعطیلات را به این شکل بگذرانند.

خوابگاه دخترانه تهران

اثرگذاری تعطیلات نوروز در پروسه تحصیلی ساکنین خوابگاه دخترانه تهران

به طور کلی رفتن به تعطیلات می تواند اثر زیادی بر تغییر روحیه افراد داشته باشد. مخصوصا در ایام تعطیلات نوروز از آنجایی که طبیعت جانی دوباره می گیرد، بسیاری از افراد با حس و حالی تازه روبرو می شوند. تغییر در طبیعت و زنده شدن مجدد طبیعت سبب می شود که انسان ها نیز تغییر در حالات و روحیات را در خود احساس کنند. از طرفی دیگر بسیاری از ساکنین خوابگاه دخترانه تهران دانشجو بوده و ممکن است مجبور شوند در ایام نوروز به مطالعه درس های خود و یا پیگیری پروژه های خود بپردازند. به همین دلیل تعطیلات نوروز برای هر کسی ممکن است به شکلی متفاوت سپری شود. برخی از ساکنین ایام نوروز را به دور از خوابگاه دخترانه فرصتی برای استراحت و تجدید قوا می بینند. این در حالیست که برخی دیگر از ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران این تعطیلات نسبتا طولانی را غنیمت شمرده و آن را فرصتی برای مطالعه دروس خود و رسیدگی به پروژه های خود می بینند. از طرفی دیگر برخی از ساکنین خوابگاه دخترانه تهران در ایام نوروز به مسافرت رفته و ترجیح می دهند این روزهای تعطیل را به این شکل سپری کنند.

 

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات