از پانسیون دخترانه برای خود زندان نسازید!

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1402/12/28
از پانسیون دخترانه برای خود زندان نسازید!

از پانسیون دخترانه برای خود زندان نسازید!

روند زندگی در پانسیون دخترانه و تجاربی که در این راه کسب می شود، مرحله حساس و مهمی است که ساکنین پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرهای دیگر تجربه خواهند کرد. بدون مبالغه می توان گفت که زندگی در پانسیون دخترانه مهم ترین قدم در شناخت حقوق شهروندی خود است. زیرا طی این دوره است که می توان تبعیض در جامعه را درک و یا تجربه کرد. با زندگی در پانسیون دخترانه بسیاری از افراد با جنبه محدود و کوچکی از جامعه بزرگتر مواجه می شوند و درک خواهند کرد که زندگی ممکن است گاهی ورای تصورات آنها باشد. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که ساکنین پانسیون دخترانه و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی دیدگاهی صحیح و واقع بینانه به شریط پانسیون داشته باشند. گاهی برخی از ساکنین پانسیون دخترانه در تهران به حدی دیدگاهی افراطی به پانسیون داشته که آن را بهشت موعود می بینند. از طرفی دیگر برخی از ساکنین پانسیون دخترانه حتی پیش از قدم گذاشتن به داخل پانسیون با دیدگاهی منفی نگرانه افراطی به قضیه نگاه می کنند. هر دوی این دیدگاه ها می توانند به نوبه خود مخرب بوده و موجب به خطا رفتن افراد گردند. 

پانسیون دخترانه تهران

آزادی خود را در پانسیون دخترانه محدود به تجربیات کوچک نکنید!

اصولا انسان برای ملاقات با افراد جدید و امتحان کردن چیزهایی که قبلا با آن ها روبه رو نشده است، هیجان زده است. بدیهی است فرد با زندگی در پانسیون دانشجویی و کارمندی با شرایط و اتفاقاتی روبه رو می شود که هرگز تصور نکرده ممکن است روزی به اجبار یا به اختیار آن را امتحان کند. یا هرگز تصور نکرده است که در طی دوران تحصیل یا کار، فرصتی برای امتحان آن پیدا کند. اما زندگی در یک پانسیون دخترانه تهران می تواند بهترین و مناسب ترین فرصت برای ماجراجویی باشد. اتفاقاتی که در جمع دوستان و هم اتاقی ها رخ می دهد، دشواری دوری از خانه را نه تنها قابل تحمل می کند، بلکه لحظات خاطره انگیز و شیرینی را برای فرد خلق می کند. اما در این مسیر باید اصول و قواعد زندگی اجتماعی را رعایت کرد.

برای تجربه ی یک اقامت فوق العاده، باید مواظب رفتارهای اجتماعی باشیم. زیرا بدون تردید زندگی در جمع افرادی با فرهنگ ها و خصوصیات اخلاقی متفاوت دارای مزایای زیادی است که تاثیرات بلند مدتی بر زندگی فردی و اجتماعی خواهد داشت. با این حال در طی اقامت در پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها، ممکن است با افرادی مواجه شوید که برای شما قابل درک نباشند و در عمل نتوانید ارتباط خوبی با آن ها برقرار کنید، پس طی اقامت در پانسیون دخترانه در تهران پذیرای اختلاف در سلیقه ها باشید. همچنین روابط خود را گسترش دهید و تعامل خود را به ساکنین پانسیون محدود نکنید. بهترین توصیه برای کسانی که قرار است زندگی در پانسیون دخترانه و هر نوع پانسیون دانشجویی و کارمندی را تجربه کنند، آینده نگری است. مضمون این جمله بسیار ساده است. هر فرد در اجتماع برای آن که بتواند بهتر زندگی کند، باید بیشتر به اختلاف نظر خود با دیگران احترام بگذارد.

پانسیون دخترانه تهران

نباید منتظر بود که شرایط زندگی در پانسیون به خوبی شرایط زندگی در خانه است. اگرچه با کمی انعطاف و گذشت می توان از پانسیون، خانه ای صمیمی و سرشار از لحظه های خوب ساخت. برای مثال اگر برای یک یا چندبار در طول ترم یکی از هم اتاقی ها نیاز دارد تا ساعتی از شب بیدار باشد و به نور نیاز دارد، نباید مانند یک دیوار سفت و سخت با او برخورد شود. بلکه باید از خود انعطاف نشان داد و به او فرصت داد تا در آینده بتوان روی همدلی و گذشت او حساب باز کرد.

از پانسیون دخترانه برای خود حصار نسازید!

انجام تفریحات و کارهای ساده می تواند باعث ایجاد ارتباطات و تعاملات صمیمی و ماندگار در بین هم اتاقی ها شود. باید توجه داشت ساختن فضایی صمیمی و راحت در پانسیون کارمندی و دانشجویی دخترانه به میزان صبر، گذشت و همدلی اعضاء اتاق بستگی دارد و می تواند تجربه ای شاد و شگفت انگیز باشد. به یاد داشته باشید که روزهای خوابگاه و چهار سال عمر که در آن صرف می شود، بسیار با ارزش است. بهترین راه برای بهره مند شدن از این نعمت، چشیدن طعم استقلال و تجربه آزادی است.

 

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات