چگونه در خوابگاه دخترانه تهران همیشه مرتب و منظم بمانیم؟

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1402/11/14
چگونه در خوابگاه دخترانه تهران همیشه مرتب و منظم بمانیم؟

چگونه در خوابگاه دخترانه تهران همیشه مرتب و منظم بمانیم؟

کمتر کسی را م توان یافت که تجربه زندگی در خوابگاه دخترانه تهران را داشته باشد و با معضل نظم و ترتیب روبرو نشده باشد. در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی، ساکنین معمولا با کمبود فضا روبرو هستند. همین مساله آنها را با معضلی به نام نظم در فضا روبرو می کند. از طرفی دیگر چون در خوابگاه دخترانه افراد همه کارها را خودشان انجام می دهند، در امور دیگری دچار مشکل در نظم و ترتیب شده و نیاز دارند که کارهای خود را مدیریت کنند. افراد در خوابگاه دخترانه در تهران باید کارهای شخصی خود را انجام داده، آشپزی کرده، نظافت کرده و بسیاری دیگر از امور را خود به تنهایی انجام دهند. در واقع می توان گفت این یکی از معضلات اصلی مستقل شدن برای ساکنین خوابگاه دخترانه تهران می باشد. همانگونه که آنها تلاش می کنند به کارهای مختلف خود رسیدگی کنند، سررشته کار از دست آنها در رفته و آنها با نظم و ترتیبی که مد نظر دارند نمی توانند کارهای خود را به انجام برسانند. این در حالیست که برای ساکنین خوابگاه و سایر اقامتگاه دانشجویی و کارمندی، به دلیل زیاد بودن حجم کارهای مختلف، داشتن نظم و ترتیب از اهمیت بیشتری برخوردار است. این منظم بودن حتی می تواند به نظم در نگهداری وسایل شخصی هم مرتبط باشد. افراد زیادی هستند که در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه ها به دلیل نداشتن نظم نه تنها موجبات آزار خود را فراهم می کنند بلکه به راحتی می توانند از دیگر ساکنین نیز سلب آرامش کنند. چرا که همه انسان ها دوست دارند در مکانی منظم و مرتب زندگی کرده و علاوه بر آن با افرادی معاشرت داشته باشند مه در کوچکترین امور خود نظم را رعایت می کنند.

خوابگاه دخترانه تهران

در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه کارمندی و دانشجویی، گاهی منظم بودن کار دشواری است. چرا که زندگی همه ساکنین یک اتاق در خوابگاه دخترانه تهران به هم گره خورده است. چنانچه یکی از ساکنین اتاق نظم را رعایت نکنند خود به خود نظم زندگی دیگر افراد هم به هم می خورد. این در حالیست که برخی افراد در مکان هایی که نظم در آنها رعایت نمی شود به شودت اذیت می شوند. منظم بودن در خوابگاه دخترانه تهران تنها به امور ظاهری مربوط نیست. افراد علاوه بر امور ظاهری زندگی خود باید در سایر کارهای خود نیز نظم و ترتیب داشته باشند. به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که در خوابگاه دخترانه طبق برنامه ریزی قبلی موظف شده است که در روز مشخصی اتاق را جارو بزند و یا آشپزی کند. این فرد اگر در کارهای خود نظم لازم را نداشته باشد بدون شک به راحتی نمی تواند به این وظایف خود عمل کرده و به سادگی موجب آزار و اذیت دیگران می گردد. این در حالیست که افراد منظم همواره به همه کارهای خود به طور دقیق رسیدگی کرده و خیلی کم پیش می آید که وظایف خود را به طور دقیق و مناسب به انجام نرسانند. به همین دلیل است که گفته می شود داشتن نظم در خوابگاه دخترانه تهران نه تنها یک امر فردی بلکه به راستی یک مساله جمعی نیز می باشد.

خوابگاه دخترانه تهران

بهترین راهکار برای مرتب بودن در خوابگاه دخترانه تهران

آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم مرتب بودن در تمامی امور (نه فقط امور ظاهری) می باشد. مرتب بودن به افراد کمک می کند که بتوانند به راحتی ذهن خود را نیز مرتب کرده و با آرامش خاطر بیشتری به امور خود رسیدگی کنند. یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای مرتب بودن در خوابگاه دخترانه تهران، نوشتن همه کارها و برنامه ها و برنامه ریزی کردن برای آنها می باشد. باید این مساله را بپذیریم که انسان ها در طول روز و حتی در طول عمر خود زمان محدودی دارند. بنابراین بزرگترین لطفی که می توانند به خود داشته باشند این است که کارهای خود را نوشته و برای آنها برنامه ریزی کنند. پژوهش های مختلف نشان داده است افرادی که حتی جزیی ترین کارهای خود را یادداشت کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند به راحتی می توانند به همه کارهای خود رسیدگی کرده و نظم و ترتیب مثال زدنی در کارهای خود دارند. این در حالیست افرادی که عادت به برنامه ریزی کردن ندارند به سختی می توانند حتی به چند کار جزیی خود در طول روز رسیدگی کنند.

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات