نصیحت کردن در خوابگاه دخترانه را کنار بگذارید!

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1402/04/06
نصیحت کردن در خوابگاه دخترانه را کنار بگذارید!

نصیحت کردن در خوابگاه دخترانه را کنار بگذارید!

انسان ها هر یک برای زندگی خود راه و روشی را انتخاب می کنند. هر یک از ما برای زندگی خود برنامه ای داریم که از خودمان ممکن است بهترین برنامه ممکن باشد. صد البته که هر کسی می تواند در انتخاب روش و راه هایی که در زندگی بر می گزیند دچار اشتباه گردد. اما روشن و کردن و آگاه کردن دیگران از اشتباهی که می کنند کار هر کسی نیست. چرا که انسان در زندگی خود مختار است آنگونه زندگی کند که برای وی خوشایند است. ما تنها زمانی اجازه اظهار نظر در مورد دیگران را داریم که این اجازه دقیقا از طرف خود آنها صادر شده باشد. به همین دلیل است که ما می گوییم باید نصیحت کردن در خوابگاه دخترانه و هر شرایط دیگری را کنار بگذاریم. نصحیت کردن دیگران به آنها این احساس را می دهد که به حد کافی خوب نیستند که برای زندگی خود تصمیم گیری کنند. بنابراین به وجود آمدن چنین حسی در بین ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران می تواند به دور شدن از آنها از یکدیگر منجر شود.

خوابگاه دخترانه

چرا نصیحت کردن در خوابگاه دخترانه کار درستی نیست؟

انسان ها مخصوصا اگر در سنین جوانی باشند در برابر اظهار نظر دیگران در مورد زندگیشان حساس هستند. هر کسی تمایل دارد که اینگونه فکر کند که هر تصمیمی که برای زندگی خود اتخاذ می کند بهترین تصمیم ممکن است. زمانی که ما بدون اجازه دیگران در مورد زندگی آنها اظهار نظر می کنیم ممکن است آنها را به این فکر بیندازیم که قصد دخالت در زندگی آنها را داریم. حتی اگر به این شکل نبوده و واقعا دلسوز زندگی آنها باشیم باید این دلسوزی را برای زمانی بگذاریم که افراد خود از ما می خواهند که آنها را راهنمایی کنیم. در خوابگاه دخترانه نیز همین مساله صادق است. افرادی که در خوابگاه دخترانه زندگی می کنند تا حد زیادی با هم خوابگاهی ها و هم اتاقی های خود در شرایط مشابهی هستند. آنها عموما هم سن بوده و در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور می باشند. به همین دلیل است که اظهار نظر کردن دیگران در مورد آنها می تواند به جبهه گرفتن و بروز دلخوری منجر شود. این در حالیست که می توان در خوابگاه دخترانه تهران منتظر ماند تا آن فرد خود از ما بخواهد که در مورد مساله ای وی را راهنمایی کنیم.

خوابگاه دخترانه

در چنین شرایطی با خیال راحت می توان تمامی توان خود را برای کمک و راهنمایی دیگران در خوابگاه دخترانه به کار گرفت. نصحیت کردن دیگران بدون اجازه و تمایل آنها در خوابگاه دخترانه تهران ممکن است موجب بروز کدورت گردد. بروز کدورت و ناراحتی در خوابگاه می تواند گذراندن وقت در یک مکان را بری ساکنین آن با مشکل مواجه کند. یکی دیگر از مشکلاتی که نصحیت بی موقع در خوابگاه دخترانه ممکن است به وجود بیاورد، احتمال نصحیت کردن و توصیه کردن در جهت اشتباه است. اینکه م تصور کنیم که برداشت ما از تمامی شرایط و موقعیت ها یک برداشت درست است، دامی است که ممکن است هر کسی در آن بیافتند. هر انسانی ممکن است خطا است و امکان دارد در مورد شرایط خود و دیگران با دیدگاهی نه چندان صحیح اظهار نظر کند. ممکن است ما با یک نصیحت یا توصیه بی مورد که از عدم اطلاع و آگاهی صحیح ما از شرایط زندگی دیگران است، مسیر صحیح زندگی یک نفر را منحرف کنیم.

خوابگاه دخترانه

به جای نصیحت کردن دیگران در خوابگاه دخترانه با آنها همدلی کنید!

همدلی کردن در خوابگاه دخترانه و هر شرایط و موقعیت دیگری یک راهکار مناسب تر از نصیحت کردن آنها می باشد. نصیحت کردن دیگران می تواند حالتی تدافعی در آنها ایجاد کند در حالی که همدلی کردن با دیگران در خوابگاه دخترانه می تواند این سد و مانع برقراری رابطه صحیح با آنها را در هم بشکند. افراد در زندگی خود با مشکلات و مسائلی دسته و پنجه نرم می کنند که ممکن است ما کوچکترین اطلاعی از آن نداشته باشیم. اگر به جای نصیحت کردن آنها با آنها ابراز همدلی و همدردی کنیم به راحتی می توانیم در بروز احساسات مثبت در آنها دخیل باشیم. بروز این احساسات مثبت در افراد می تواند به سادگی حالت تدافعی آنها را از بین برده و چه بسا درهای درد دل کردن و درخواست کمک از طرف آنها نیز باز کند.

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات