با اعتقادات دیگران در خوابگاه دخترانه تهران کاری نداشته باشید!

  • نویسنده بشرا یعقوبیان
  • تاریخ انتشار 1403/01/06
با اعتقادات دیگران در خوابگاه دخترانه تهران کاری نداشته باشید!

با اعتقادات دیگران در خوابگاه دخترانه تهران کاری نداشته باشید!

انسان ها تنها موجوداتی روی کره زمین هستند که گاهی ممکن است برای آنچه که در سر آنها می گذرد بیش از جان خود ارزش قائل باشند. سایر موجودات در کره زمین یا برای برای خود تلاش می کنند و یا نهایتا حاضرند برای بقای فرزندان خود فداکاری کنند. بیش از این را نمی توان در موجودات دیگر مشاهده کرد. این در حالیست که انسان ها برای باورها و اعتقادات خود گاها بیش از جان خود و حتی جان دیگر عزیران خود ارزش و احترام قائل هستند. این مساله برای ساکنین خوابگاه دخترانه تهران نیز صدق می کند. اعتقادات و باورهای افراد چه در خوابگاه دخترانه تهران و چه در هر خوابگاه دانشجویی دیگری می تواند خط قرمز افراد باشد. در خوابگاه دانشجویی و حتی خوابگاه کارمندی افراد مختلفی زندگی می کنند. آنها از چهارگوشه کشور می آیند و بنابراین کاملا بدیهی است که دارای اعتقادات و باورهای مختلف باشند. تا زمانی که ساکنین خوابگاه به اعتقادات و باورهای دیگران کاری نداشته باشند مشکلی پیش نمی آید. اما امان از روزی که افراد در خوابگاه دخترانه در تهران و هر مکان دیگری تصمیم بگیرند به هر شکلی در مورد اعتقادات دیگران نظر دهند و آن زمان است که ورق کاملا بر می گردد. نزدیک ترین دوستان ممکن است بر سر چنین مساله چنان از هم فاصله بگیرند که با غریبه های دیگر هیچ تفاوتی نداشته باشند. تازه این روی خوب ماجرا است. گاهی بر سر چنین مسالی که به اعتقادات و باور افراد ربط دارد دیده شده است که جر و بحث های شدیدی در خوابگاه رخ داده است. بنابراین دخالت کردن در مسائل اعتقادی دیگران در خوابگاه دخترانه تهران می تواند تبعات شدیدی را به همراه داشته باشد.

خوابگاه دخترانه تهران

یکی از مهمترین و مشکل سازترین مساله ای که در مورد اعتقادات و باورها وجود دارد این است که بیشتر افراد اعتقادات خود را درست ترین دانسته و بنابراین تلاش می کنند این اعتقادات را به دیگران تحمیل کنند. غافل از اینکه دیگر افراد نیز دقیقا چنین باوری نسبت به اعتقادات خود دارند. بنابراین دور از انتظار نیست که با چنین باوری افراد بر سر مسائل اعتقادی در خوابگاه دخترانه در تهران با مشکل اساسی روبرو شوند. تحمیل کردن و شناساندن اعتقادات خود به دیگران چه در خوابگاه دخترانه تهران و چه در هر مکان دیگری بدون اجازه و رضایت طرف مقابل می تواند زمینه ساز بروز تنش و مشکل گردد. این در حالیست که گاهی دیده می شود در خوابگاه دخترانه افراد با میل و رغبت خود پای صحبت های دیگران در مورد اعتقاداتشان می نشینند. در چنین شرایطی یک گفت و گوی سازنده و به دور از تنش در بین طرفین شکل می گیرد که در غالب اوقات نتیجه خوشایندی مانند شناخت هر چه بیشتر طرف مقابل را در پی دارد. زمانی که افراد یاد می گیرند در خوابگاه دخترانه تهران و سایر مکان ها بدون تنش با یکدیگر صحبت کنند بهترین زمان برای شکل گیری دوستی های عمیقی است که گاها تا پایان عمر افراد ادامه دارد. اما با بروز تنش و ناراحتی بر سر اختلاف عقیده در خوابگاه دخترانه تهران افراد تنها اوقات خود را تلخ کرده و هیچ فایده ای از این کار به آنها نخواهد رسید.

خوابگاه دخترانه تهران

چگونه از بروز اختلاف بر سر مسائل عقیدتی در خوابگاه دخترانه جلوگیری کنیم؟

کم نیستند افرادی که با منطقی ضعیف نسبت به اعتقادات خود و دیگران فکر کرده و مسائل اعتقادی را به بهانه ای برای ستیز با دیگران تبدیل می کنند. از چنین افرادی در خوابگاه دخترانه در تهران و هر مکان دیگری به سرعت باید دوری کرد. چرا که این افراد را با منطق ضعیفی که دارند هرگز نمی توان وارد یک بحث منطقی و سازنده نمود. از طرفی دیگر همه افراد چه در خوابگاه دخترانه و چه در هر مکان دیگری باید به این باور برسند که اعتقادات هر فردی به خود او بستگی دارد. اینکه کسی اعتقادات و باورهای متفاوتی با ما دارد به معنی دشمن بودن وی با ما نیست. بلکه دوستی ها و روابط انسانی با وجود چنین اختلافات و تفاوت هایی است که زیبا می شود. برای جلوگیری از بروز تنش و مشکل بر سر مسائل اعتقادی در خوابگاه دخترانه تهران می توان به طور کلی از پیش کشیدن چنین بحث هایی جلوگیری کرد بدون آن که به دوستی ها و روابط صحیح در خوابگاه لطمه ای وارد شود.

 

 

اشتراک‌گذاری:

مقالات مشابه

امتیاز و نظرات